, Regulacja świateł mijania 

Regulacja świateł mijania

Listen to My Heart

Witam!! wymieniłem wczoraj żarówkę do świateł mijania i zauważyłem że nie dziala reulacja światel tzn w lewym kloszu słychac pracę siłowniczka a w praym nic...wcześnej wszystko bylo ok. Co mogło spowodować taką zmiane?? czy mogłem coś uszkodzić przy wymianie żarówki i co najważniejsze nie mam pojęcia jak to naprawic??? Czy ktoś może z kolegów borykał sie z problemem regulacji świateł (gra - dół) i wie co może być uszkodzone.... z góry dziekuje za wasze ewentualne rady.



Mam problem z nawiewem bo nie moge zamknac srodkowego nawiewu
caly czas dmucha zimnym powietrzem
Na szybe leci cieple a przez srodkowe kratki caly czas zimne
Pokretlo powinno je zamykac ale tak sie nie dzieje
mozliwe ze cos tam jest zepsute ale chodzi z lekkim oporem tak jak powinno jednak nie zamyka

Poza tym panel srodkowy mam ciemny i zapalniczka nie dziala i bede go rozbieral
Czy wystarczy srubki odkrecic czy sa tam jakies dodatkowe mocowania ?

i czy wszystkie Corolki E9 mialy elektryczna regulacje zasiegu swiatel mijania ?



W RC36II to muszą być bixenony i to na dodatek dwa, czyli normalny zestaw samochodowy 2xH4. Bixenon oznacza, że zarówno światła mijania, jak i drogowe, są obsługiwane przez palnik wyładowczy(ksenon). Można kupić nieco tańszą opcję i na trzonku H4 mieć tylko ksenonowe mijania(brak świateł drogowych-nie polecam), średnia opcja, że na mijania mamy ksenon a na długich światło halogenowe, lub pełny wypas i mieć bi!
Co do legalności ksenonów, to wiem, że do końca legalnie NIE JEST wsadzanie palników do zwykłych lamp przeznaczonych na żarówki halogenowe. Upierdliwy polcjant może się przyczepić, a i diagnosta może odmówić podbicia przeglądu. Mają na to paragraf. Ale ten paragraf może być interpretowany różnie (dociekliwi poszukają go sobie w necie) i na przykład sprzedawcy cytując ten przepis wmawiają kupującym, że jest to legalne, policja i diagnosta interpretują go odmiennie i robią problemy. Wynika to z tego, że światło palników xenonowych jest znacznie jaśniejsze i ewentualne oślepianie nimi jest bardzo niebezpieczne dla kierującego z naprzeciwka. A oślepiać możnemy jeżeli światła biją za wysoko(stąd potrzeba stosowania automatycznej regulacji), bądz jeżeli mamy brudny klosz i światło się rozprasza i zamiast świecić całą mocą na drogę, świeci równeż (światłem rozproszonym ,ale jednak) w oczy jadącemu z naprzeciwka. No i z tąd potrzeba stosowania spryskiwaczy na reflektory.
Ja mimo wszystko jak uzbieram kapuchy to zainwestuje w lepszą widoczność i nabendę Bixenony!



Witam. Wczoraj wymieniłem żaróweczkę od podświetlania przełącznika świateł i podświetla mi się tylko regulacja wysokości i regulacja jasności podświetlenia tablicy rozdzielczej, natomiast nie podświetlają mi się ikonki od świateł pozycyjnych , mijania oraz przeciwmgielnych. Czy jest jeszcze jakaś żaróweczka która za to odpowiada?? proszę o odp.



Moje stare przed liftowe lampy zaczely sie rozpadac w srodku wiec przyszedl czas na ich wymiane. kupilem jedne z tanszych lamp na rynku ale kiedy mialo sie stare lampy. matowe i zaparowane to wszystko inne bedzie super. z zalozeniem prolemu nie bylo. wtyczki pasuja ale okazalo sie ze ringi nie sa podlaczone a z tylu lampy wychodzi szesc kabli. trzy czarne i trzy czerwone. cztery z nich byly od ringow i po podlaczeniu ich pod kostke od postojowek zaczely swiecic. dwa pozostale kable ida do jakiegos jakby czujnika ktory widac pomiedzy swiatlami mijania i dlugimi. co to takiego???
druga sprawa to jak wyglada zazwyczaj regulacja lamp? czy mozna osobno regulowac halogen i soczewke? bo jak ustawie krotke to wydaje mi sie ze dlugie oswietlaja mi czubki drzew.
pozdrawiam



Cytat:
Sprawdź, czy odbłyśnik ci nie wyskoczył - włóż palucha w gniazdo żarówki i poruszaj nim - jeśli silniczek jest umieszczony prawidłowo, to praktycznie nie powinien się ruszać :) Jeśli jest wszystko ok, to prawdopodobnie jednak coś źle instalujesz żarówkę albo jest ona kiepskiej jakości.
Ja byłem w weekend na regulacji świateł i z tego co udało mi się przyobserwować, to wysokość regulował mi facet na podstawie świateł mijania, natomiast reg. pozioma odbywała się przy włączonych drogowych.
U mnie odblysnik jest luzny w lewej lampie i nie da sie krecic regulacja, da sie cos zdzialac w tym temacie bez wymiany lampy ? ;>



alfa 156 2.5 V6 Gasnące światła mijania
  Witam może wie ktoś co może być bo ja niemem pojecia jak włączam światła mijania ( krótkie ) to to gdzieś pod półką w okolicy schowka coś przez chwile ( świszczy ) dzwięk podobny jak silniczek regulacji swiateł pod maską. Wczasie jazdy równiez się to czasami dzieje ale ostatnio już coraz częściej światła gasna może na 1 sekunde może dwie poczym same się włączają, jednocześnie w tym czasie zaczyna mrógać kontrolka od światel dłógich niebieska. Niewie może ktoś co to może być??????????????



Cytat:
Podepnę się do tematu z pytaniem co zrobić gdy ksenony świecą za wysoko?
Na mijania jest OK choć nie wiem czy nie oślepiam innych ale jak włączę długie to już widzę że bardziej oświetlam korony drzew niż drogę. Regulacja reflektorów +-1% nie daje zauważalnej róznicy. Jak to ustawić? Dodam jeszcze że silniczki mam zamontowane prawidłowo i oba działają (po włączeniu świateł obniżaja i podoszą reflektory)
Długie nie mają chyba żadnej regulacji, albo jest to powiązane z mijania.
Regulacja xenonów czyli mijania jest na silniczkach poziomowania.
Regulacja jest w dość dużym zakresie. Można je położyć prawie na 2m przed maskę.
Jeżeli chodzi o ustawienie mijania to powinieneś widzieć wyraźnie na jezdni granicę cienia i światła. Ale najlepiej to podjechać do diagnosty.



Brak swiatel..
  Witam, dzis w nocy wrocilem z Igrzysk w Pekinie, i pod moja nieobecnosc mialem wymieniany rozrzad;) Brat czuwal nad tym, i przy okazji mehcanik mial sprawdzic lampe prawa bo nie dzialala regulacja wyokosci;) I gdy zlozyl wszytsko do kupy, okazalo sie ze w tej lampie przedniej ktora ogladal nie dziala zadne swiatlo czy to postojowka czy mijania czy drogowa, dziala tylko kierunek. Co by moglo sie stac? Bo dzis tez bedzie rozkrecany i bedziemy szukac przyczyny. Jakies rady co moglo sie stac?




  ja widze to tak ze zaznaczasz punkt swiecenia dlugich na aparacie do ustawiania, i pozniej nie zmieniajac tego punktu ustawiasz soczewke, tak by granica swiatlocien byla taka jak przynormalnej lampie, oczywiscie wazna jest plaszczyzna pozioma jak i pionowa. oczywiscie mowa o przerobkach, bo fabrycznie to chyba nie ma regulacji drogowych wzgledem mijania. Tak czy owaj nie jestem zwollenikiem jakichkolwiek ingerencji w lampy, nawet wstawiania zarnika HID do lamp z soczewkami, choc to najmniejsze zlo, ale ciecie lepienie itd, to pozniej drzy, niejednokrotnie jest nieustawialne itd, tak samo jak nie lubie chinskiego ksenonu, ksenonu w lampie H4 oraz ksenon look zarowek z marketu. Kto jeździ w nocy ten wie, jak to męczy. tak samo jak zwykle zle ustawione swiatla - ludzie dbajcie o to to jedyne 20zł na staci diagnostycznej.

Inna sprawa ze drogowe swiatla swieca dookola w przod i precyzynie bardzo nie musza byc ustawione, i tak oslepiaja jak swieca, wazne by nie swiecily w kosmos :), no i fabryczny ksenon tez czasem oslepia.

Inny temat to przeciwmglowe, sam mam zle ustawione, bo czy ktos ma dane jak to powinno byc ustawione? na stacjach jak sie pytam to patrza na mnie jak na ufo... wiec jest ustawione na oko, ale wolal bym jakos precyzjniej wiedziec jak to ma byc.



xxxxx Niema oddzielnej regulacji, sprawdź czy napeno w światłach mijania masz żarówki H7 a w drogowych H1. sprawdź czy są dobrze powkładane. Na 99% któraś siedzi źle. xxxxx

Axee edit: roosman, regulamin par. V pkt 5. oraz par. II pkt 5.