, Rejestracja pojazdów 

Rejestracja pojazdów

Listen to My Heart

a rocznik?


Do sprzedania jest Opel Omega 2.5l V6. Wyjątkowo dobrze
| utrzymany. W wyposażeniu dodatkowo: elektryczna regulacja fotela
| kierowcy,
| kontrola trakcji, elektrycznie sterowana tylna roleta, komputer
| pokładowy,
| ABS, immobiliser, centralny zamek, alufelgi, klimatzacja, elektyczne
| szyby
i
| lusterka, 2x airbag, radio,elektrycznie sterowany szyberdach. Auto jest
| sprowadzone z niemiec, wszystko jest oplacone - samochod gotowy do
| rejestracji (calkowity koszt oplat dodatkowych - 500zl - ksiazka
| pojazdu).
| Cena 16900PLN. Auto do obejrzenia w Krakowie. Kontakt: Adam,
| tel.608845633
| lub e-mail s@poczta.onet.pl

ZAPOMNIALEM DODAC: KOLOR CZARNY METALLIC




rocznik 8/1994

a rocznik?

Użytkownik "POP-ART studio" <bi@popartstudio.com.plnapisał w
wiadomości | Do sprzedania jest Opel Omega 2.5l V6. Wyjątkowo dobrze
| utrzymany. W wyposażeniu dodatkowo: elektryczna regulacja fotela
| kierowcy,
| kontrola trakcji, elektrycznie sterowana tylna roleta, komputer
| pokładowy,
| ABS, immobiliser, centralny zamek, alufelgi, klimatzacja, elektyczne
| szyby
| i
| lusterka, 2x airbag, radio,elektrycznie sterowany szyberdach. Auto jest
| sprowadzone z niemiec, wszystko jest oplacone - samochod gotowy do
| rejestracji (calkowity koszt oplat dodatkowych - 500zl - ksiazka
| pojazdu).
| Cena 16900PLN. Auto do obejrzenia w Krakowie. Kontakt: Adam,
| tel.608845633
| lub e-mail s@poczta.onet.pl

| ZAPOMNIALEM DODAC: KOLOR CZARNY METALLIC




Czy wiesz już jak USPRAWNIĆ Pracę w Firmie za niewielkie pieniądze?
Inni już to wiedzą. Zobacz sam:
----------------------------------------------

Ewidencjonowanie sprzętu, komputerów, oprogramowania, wyposażenia:
http://www.ewidencja-wyposazenia.pl

Organizowanie pracy grupowej, zarządzanie projektami, przydział zadań,
rejestracja czasu pracy:
http://www.organizacja-pracy.pl

Zarządzanie pojazdami, rozliczanie transportu, kontrolowanie terminów,
napraw, zleceń
http://www.menedzer-pojazdow.pl

i wiele więcej na:
www.SoftwareProjekt.com.pl



wassup! <dontemai@that.addressnapisał(a):


witek wrote:
| wassup! wrote:

| No i co z tego? Czy MA mialoby z jakichs szczegolnych wzgledow byc
| jakims nietypowym miejscem jesli chodzi o sprawy zwiazane z kwestia
| bezpieczenstwa pojazdow mechanicznych?

| z tego co piszesz to wygląda na to, że tak.

Czy mam przez to rozumiec ze wedlug ciebie w innych stanach nie istnieje
cos takiego jak wymog aby dopuszczany do ruchu ulicznego (poprzez
rejestracje) pojazd mechaniczny byl bezpieczny (o czym ma swiadczyc
naklejany na szybe inspection sticker)? Czy MA jest w twojej opinii
szczegolnym i jedynym stanem jesli chodzi o ta kwestie? :-)


Ga i Wa nie maja inspekcji, wiec nie ma nalepek.



             Saluto Marcin!

 MLa podobno w uni europejskiej maja wprowadzic jakies smiesznae przepisy
 MLodnosnie rejestracji pojazdow... a jak znam zycie, to i wkrotce u nas
 MLto wprowadza :(
zdążysz poskładać;)

 ML| a spojrzales na godzine o ktorej leca? ;)
 DW| już niestety nie lecą ;(

 MLale godzine mieli niezla :)

świetna pobudka;DDDDDDDD

 ML| jak pobije rekord?
 DW| sprostał zadaniu i się nie przewracał;)

 MLniezle.. ja na przedostatniej imprezie lezalem z pol godziny na ziemi
 ML:)
pewnie nie sam;)

 ML| z punktami, ale ich wykoncze ;)
 DW| ;D

 MLno i znowu nie za bardzo sie udalo.. ale pilismy praktycznie sama
 MLwodke, wiec sie nie liczy
zgadza się

 ML| no coz... nie bylem zbyt dlugo w warszawie ;)
 DW| gdyby nie było kobiałek to bym się nie powstrzymywał:)
 DW| dopiero wtedy by się działo..

 MLheh... podobno zawsze macie tam jakies kobialki (zreszta jedna -
 MLwidzialem na zdjeciu - fajna jest) :)

jakim zdjęciu?

 ML| jakis kodeks honorowy? ;)
 DW| raczej nie. małolata pewnie by zglanowali;)

 MLno tak. lepiej nie zaczynac z silniejszymi ;(
morda nie szklanka;))

  pozdrowionka.  Balon Ignorant --:*I    e-mail: bal@friko2.onet.pl



On Tue, 10 May 2005 16:06:32 +0200


"Krzych" <oc@o2.plwrote:
Mam pytanko dotyczace danych jakie trzeba umiscic na umowie K-S
pojazdu  (przywiezionego z Niemiec). Otoz na standartowym formularzu
dostepnym w  sieci jest miejsce na Nn.Briefu i Nr.Identyfikacyjny.
Co to jest ten Ident.nr. ?
Pytam bo w polskich urzedach przeciez szukaja numerow silnika i
nadwozia a  wbriefie podobno ich nie ma.


Numer identyfikacyjny = numer nadwozia = VIN

A co do numeru silnika, to w niemieckich papierach go nie ma. Przy
zgłaszaniu do Urzędu Celnego wpisz w odpowiednią rubrykę "do ustalenia"
a numer odczyta Ci diagnosta na pierwszym przeglądzie auta i do
rejestracji pójdziesz już z tym numerem.
dw.




Jaki to ma sens? Tak się zastanawiałem ostatnio i nie bardzo mogę znaleźć
sensowne wytłumaczenie. Ja przy sprzedaży swoich pojazdów zostawiałem
zdjęcie takie jak było, bez zasłaniania tablic ani innych szczegółów
/ostatnio widziałem ogłoszenie gdzie felgi były ukryte:)/ Kto wie po co to
robią sprzedający?


Bylo juz o tym na grupie... Ogolnie to rozchodzi sie o to ze sprzedajacy boi
sie ze namierzysz gdzie stoi jego furka i zajumasz te felgi bo ci sie
spodobaly (czy tez inne czesci) i pasuja do twojej furki, albo ktos zobaczy
ze masz taka sama furke i kolor i jest sens podrobic twoja tablice
rejestracyjna i podjechac na stacje zatankowac do pelna i uciec. Pozniej po
kolorze, rejestracji i modelu samochodu beda scigac ciebie a nie zlodzieja.
Ot i to chyba cala filozofia tych operacji.




"J.F." wrote:
On Sun, 02 Nov 2003 16:32:17 +0100,  Populares wrote:
"J.F." wrote:
A swoja droga - zrobilem wczoraj maly eksperyment - wracalem z
predkoscia ok 70km/h. Drogi byly dosc puste .. ale za mna w trasie
jechaly pojazdy i trzymaly odleglosc, a jak wyprzedzaly
to powolutku. Co jest - Walbrzych w trasie czy co ?
Nie ma w tym nic dziwnego. Wielu ludzi tak jeździ. Często na trasie
utrzymuję ok. 75 km/godz. Jadąc z taką prędkością zwykle jadę za kimś
lub przed kimś. Po prostu jest to jazda ekonomiczna i bezpieczna.
Jestes moze z Walbrzycha ? :-)
No nie wiem, moze poprzednio nie zwracalem uwagi, ale jakos
przyzwyczajony jestem ze wiekszosc jedzie ile moze.


Nie, ale mam rejestrację WB (Warszawa).




On Mon, 15 Mar 2004 19:44:13 +0100,  Opoya wrote:
A jak miałeś załatwić 'sprawy OC' bez nowych numerów rej poj. ?
Do tzw. 'przerejestrowania pojazdu' nie są wymagane dokumenty OC.
Pomijając fakt, ze polisa przecież była wykupiona.
Zmieniły się przepisy w sprawie ubezpieczenia, a nie rejestracji pojazdów.
No to zapewniam Cie, ze teraz do przerejestrowania pojazdu sa potrzebne
dokumenty OC. Przynajmniej w Warszawie na Bielanach.
Ale skoro zmienily sie _tylko_ przepisy dotyczacze ubezpieczen, skad
pomysl na sprawdzanie OC? Przy wydaniu stalego dowodu maja (ponoc)
obowiazek sprawdzic czy polisa zostala przepisana. Czy maja takie prawo?
 IMO to ich zarzadzenie wewnetrzne, nie znalazlam nigdzie takiego przepisu.


Art. 84. 2. Do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia
umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych:
1) są obowiązane:
d) organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów,

I tyle. Przepisy rejestracyjne sobie, a obowiazek jest.

Co najwyzej mozna by sie spierac co w razie gdy petent nie okaze OC
czy mozna mu nie wydac DR - bo ustawa nakazuje tylko powiadomic ufg.

J.



Użytkownik "Adam 'secretkey' Krawczyk" <ada@pf.pl.nospamnapisał w
wiadomości


ROBBO 2 <robb@op.plwrote:
| A jesli autorowi wątku chodziło o to czy potrzeba mieć naklejkę PL
| podczas jazdy po garażu????? :D

| To wtedy nie musi miec rejestracji :)

Nie moze posiadac pojazdu wyrejestrowanego, i musi miec tablice
(zarejestrowany pojaz) bo musi OC zaplacic. :|


Jak nie moze jak moze :) Widziales kiedys pojazd rallycrosswy z rejestracja
?!
A moze Celica Polaka albo FocusoEscort Ludwiczka ma rejestracje.
A BMW Bednarka,  ? A Porsche Stanco ?.



On Nov 2, 4:33 am, j@pf.pl wrote:


Witam Forumowiczów!

Obejrzalem sobie ceny nowych pojazdów w USA, sprawdzilem ile
kosztuje clo i akcyza za nowe pojazdy z USA (10% clo i 3,1% akcyza) i
jestem porazony tanioscia oferty.


Dodaj jeszcze okolo 1000$ za kontener, bilet kolejowy do Gdyni :-) no i
musisz jeszcze kogos miec w USA, kto ci to dowiezie do Nowego Jorku,
wsadzi na statek i zrobi to w miare tanio lub po znajomosci.


Czy wiecie dlaczego sprowadzanie pojazdów z USA nie jest takie
popularne jak np. z Niemiec?
Jakie sa problemy z ich sciaganiem?
Jakie sa problemy z rejestracja itp?

Kiedys slyszalem, ze np. problemem jest kolor kloszy z tylu, ale
podobno w Unii Europejskiej wiele sie zmienilo. Jak to jest teraz?


Niektore modele samochodow w USA maja obecnie swiatla wyposazone w
klosze pomaranczowe juz od nowosci. Amerykanie sa bardziej elastyczni i
dopuszczaja obecnie na swoich drogach pojazdy posiadajace swiatla EU
jak i US. Przykladodo nowy Nissan Murano albo Subaru Outback podobno
wogole nie wymaga zadnej zmiany swiatel pomiedzy USA a EU (tak mi
przynajmniej powiedzial znajomy, ktory takie samochody do Polski
eksportowal dla swojej rodziny).


Pozdrawiam
Janóz


JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/




Witam!
Sprawa  jest ciekawa:
Przy sprowadzaniu auta (dwa lata temu) źle odczytano numer silnika
(zamiast
0 jest 6 pozostałe kilka cyfr się zgadza).
Błąd ten został wykryty, dopiero przy próbie sprzedaży auta,
na pewno nie jest to żadna machlojka, wykluczam też prawdopodobieństwo, że
człowiek znalazł silnik 2l TD do Rovera różniący się jedną cyferką ;)
Pytanie jak to teraz odkręcić??
Czy jest to wogóle możliwe??
A rzeczoznawca, który robił opinie zmarł rok temu... ;(
Dzięki za wszelkie sugestie
Piotr


Sprobowalbym zastosowac rozp. MTiGM z dnia 19 czerwca 1999 r.w sprawie
rejestracji i oznaczania pojazdów.
(Dz. U. Nr 59, poz. 632, zm. Dz. U. Nr 25, poz 305)

przyjmujac, ze zaszlo (nieumyslne) zafalszowanie numerow silnika
wykorzystujemy:

§ 28. 1. Organ rejestrujący na wniosek wła ciciela pojazdu wydaje
skierowanie na:

1) nadanie i nabicie numerów w przypadku:
[...]
f) pojazdu, w którym został zatarty albo sfałszowany numer nadwozia,
podwozia (ramy) lub silnika, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone
prawo własno ci pojazdu,

proponuje udanie sie do wlasciwego wydz.komunikacji, celem konsultacji, a
takze sporzadzenie ponownej ekspertyzy rzeczoznawcow, stwierdzajacej
prawidlowe numery, oraz fakt fizycznego ich nienaruszenia.

pzd
LP




| P.s. O maly wlos nie wygralem wojny z panami z wydz. komunikacji oplaty
za
| karte pojazdu za 500zl a nie jak wszyscy - 1000zl.

wystarczy poczytac przepisy... tam jest jasno okreslone czy podpadnie sie
pod
1000 czy pod 500pln. Auto, ktore w kraju pochodzenia bylo wyrejestrowane
lub
czasowo zarejestroane podpada pod 1000 (auta z niemiec maja przeciez na
tablicach celnych - czasowa rejestracja date) a inne pod 500


To sadzisz, ze to jest madrze sprecyzowany przepis?? To podaj mi sposob, na
oplate za 500.Szczerze mowiac, to prawie zadne auto nie powinno kwalifikowac
sie pod oplate za 500zl.

Dokladniej.
    OK, to podaj mi sposob na zarejstrowanie auta sprowadzonego z Niemiec za
500zl.Czym rozni sie auto z np. Holandii od auta sprowadzanego z Niemiec??
To, ze w holenderskich dokumentach nie ma wzmianki o wyrejstrowaniu, aleauto
faktycznie jest wyrejstrowywane i posiada takze nr celne. Niemieckie auta
maja wymeldowanie z niemieckich tablic i wlasciciela, ale maja wpis (nie
zawsze, chociaz ja staram sie zawsze miec ten wpis) dotyczacy zarejstrowania
mnie, jako kolejnego wlasciciela i z mojego wpisu nie ma wymeldowania. Ale
pozostaja felerne tablice celne.
 A z Niemiec NIE MA (bynajmniej ja nie znam)  takiego sposobu na
wyprowadzenia auta bez wymeldowania i na innych tablicach, niz celne.
    To jest wlasnie kolejny przyklad debilnego przepisu, wedlug mnie o tym
(oplata) powinno swiadczyc wazny przeglad TUW, a nie rejestracja.


Przemek


RobKa